top of page
  • adi5221

המדריך השלם של משחקים לשיפור הריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו-התפתחותית אשר משפיעה על היכולת לשים לב, לשלוט בהתנהגות ולנהל רגשות. זהו אחד המצבים הנפוצים ביותר בילדות, והוא משפיע על כ-5% מהילדים בגיל בית הספר/ הפרעות קשב וריכוז משפיעות, באופן ניכר, על חיי היומיום ויוצרות קשיים כגון: קושי להתרכז, קושי בביצוע משימות, ניהול רגשות ועוד.


התיאורים הראשונים של התנהגות דמוית ADHD ניתן למצוא עוד במאה ה-18. בשנת 1775, תיאר הרופא האנגלי סקוטלנד תסמונת דמוית ADHD אצל ילדים, אותה כינה "חוסר תשומת לב". בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-20, החלו להיפתח מרפאות מיוחדות לטיפול ב-ADHD. . בשנת 1990, פורסם חוק החינוך לילדים עם מוגבלויות (IDEA), שהבטיח לילדים עם ADHD גישה לחינוך מותאם.


כיום, ADHD היא אחת ההפרעות הנפוצות ביותר בילדות, והמודעות לה הולכת וגדלה. קיימות תוכניות רבות לטיפול ב-ADHD, הן תרופתיות והן טיפוליות, והן מסייעות לילדים עם ADHD לחיות חיים מלאים ומוצלחים.


אביזרים להפרעות קשב וריכוז מסייעים לילדים לרכוש מיומנויות בדרך של למידה תוך כדי משחק.


פיתוח משחקים לילדים עם בעיות קשב וריכוז


משחקים לילדים עם ADHD נועדו לעזור להם לפתח מיומנויות שונות, כגון:


  • קשב וריכוז - משחקים רבים דורשים מהילדים להתמקד במשימה לאורך זמן ולשים לב לפרטים.

  • שליטה עצמית - משחקים לקשב וריכוז יכולים לעזור לילדים ללמוד כיצד לשלוט בדחפים ולתכנן את התנהגותם.

  • פתרון בעיות - משחקים רבים מלמדים ילדים כיצד לפתור בעיות ואיך לקבל החלטות.

  • עבודה בצוות - משחקים חברתיים יכולים לעזור לילדים ללמוד כיצד לעבוד יחד ולשתף פעולה עם אחרים.

  • ויסות רגשי - צעצועי קשב וריכוז יכולים לעזור לילדים ללמוד כיצד לנהל את רגשותיהם וכיצד להתמודד עם תסכול.


דוגמאות של משחקים לבעיות קשב וריכוז


  • גורים וכלבים - מיון, צבעים ומוטוריקה עדינה - באמצעות משחק מהנה ומרתק הילדים מתרגלים זיהוי תכונות, מיון ומוטוריקה עדינה.

  • שעשועי חשבון - בניית הבנה מתמטית שופטת - משחק זה עוזר לבנות הבנה מתמטית שוטפת לילדים מעל גיל 5. מנערים את הביצה, מפצחים אותה ומרוקנים את ריבועי המספר והפעולה. לאחר מכן, משתמשים בריבועים על מנת לבנות ולפתור בעיות של חיבור וחיסור.

  • פיני הדג מלמד מוטוריקה עדינה - חבר ימי צבעוני שעוזר לפעוטות לתרגל מיומנויות חיוניות. המשחק עם פיני מסייע בשיפור תיאום עין-יד, חידוד האחיזה ויכולות סיבוב פרק כף היד וזיהוי צבעים. הכוכבים ניתנים לאחסון בתוך גוף הדג.

  • פאזל גלובוס תלת מימד - שיעור מבוא מושלם בגיאוגרפיה. הגלובוס מאפשר הנאה, משחק משותף ולמידה עצמאית לגיל הצעיר.


האם צעצועים לקשב וריכוז מתאימים לילדים מסוימים?


התשובה לשאלה זו, היא לא. צעצועים ומשחקים אלה פותחו אמנם עבור פעוטות וילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אולם הם יכולים לשמש את כל הילדים כולם. המשחקים ממוקדים בפיתוח מיומנויות וכישורים חשובים מאד להתפתחות ילדים ולכן, מוצרים אשר מוגדרים מוצרים לקשב וריכוז הם נפלאים ואפקטיביים לילדים בכל הגילאים, עם או בלי הפרעותת קשב.


TERAPIC- צעצועים ומשחקים איכותיים לילדים עם הפרעות קשב


מיזם הפועל משנת 2019 ומנגיש תוכן, ידע מקצועי, מוצרים ומשחקים טיפוליים למקצועות בריאות, אנשי חינוך והורים. אצלנו תוכלו למצוא מגוון עשיר של צעצועים ומשחקים לקשב וריכוז, נשכנים ולעסנים,, אביזרי טיפול בתחומים של רפואת שיניים, קלינאי תקשורת, עזרי למידה, משחקי שפה ועוד.

אנו, לירון ויגאל מלצר, פועלים ללא לאות על מנת להביא מוצרים טיפוליים ייחודיים ובינלאומיים לקהל הלקוחות שלנו.


החזון שלנו הוא לתת מענה מדויק לצרכים שלכם, להתייחס אליכם באופן אישי תוך הקשבה מלאה, להעניק לכם גישה קלה לתוכן מקצועי ומוצרים ולהנגיש מוצרי טיפול.

לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 04-3817777.

54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page